دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

کمپرسور به دستگاه هایی که مخصوص کاهش حجم و فشرده کردن هوا هست گفته می‌شود.در بیشتر مواقع به دستگاه، فشرده یا متراکم کننده هوا گفته می‌شود. در واقع این متراکم کننده با صرف انرژی اولیه ایی که از نوع مکانیکی هست، می‌تواند هوا را که ترکیبی از گازها می‌باشد، با حجم اولیه زیادی به سرعت و با قدرت مکش بسیار بالایی به درون خود بکشد. در این مقاله به مفاهیم معدن و کرگیری هم اشاره خواهیم کرد.

و با سیستم های پیش فرض و برنامه های تعبیه شده داخل فشرده کننده، طی یک پروسه با کاهش حجم هوا، دستگاه را متراکم کند، که در این زمان دما گاز بسیار زیاد بالا خواهد رفت.

در نهایت گاز اولیه تبدیل به گاز پر فشاری خواهد شد که برای صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. برای بهره برداری بیشتر از این گاز پر فشار که دمای بسیار بالایی دارد ابتدا باید دما را پایین آورد. به همین دلیل داخل سیستم کمپرسور لوله های خنک کننده را در مسیر خروجی گاز تعبیه کرده اند.

گاز خروجی از دستگاه انرژی لازم برای صنایع مختلف را در اختیار ما می‌گذارد. متراک کننده ها انواع مختلفی دارد که از نظر ظرفیت و قدرت با هم تفاوت های زیادی دارند، همچنین سایر موارد تفاوت در انواع کمپرسورها شامل ابعاد دستگاه و اجزای درونی مثل تعداد سیلندرهای بکار رفته، نحوه انتقال انرژی و امکان استفاده طولانی یا کوتاه از آنها، روغنی یا بدون روغن بودن. مصرف انرژی کمپرسورها بسیار بالاست بطوری که بعد از پمپ ها بیشترین مصرف کننده ی انرژی در صنایع مختلف بکار برده می‌شود.

مواد داخل معدن چیست؟

موادی که از معدن این من به‌دست می‌آید مشمول فلزهای پایه، فلزهای قیمتی، آهن، اورانیوم، زغال‌سنگ، الماس، آهک، نمک، پوتاس و موادی از این معدن دست می آید. هر گونه موادی که نمی‌توان آن را از راه کشاورزی یا ساخت مصنوعی در آزمایشگاه و کارخانه به‌دست آورد معمولاً از راه معدن‌کاری به‌دست می‌آید. استخراج معادن با توجه به فاکتورهای بسیاری نظیر شرایط اقتصادی و فنی و قابلیت دسترسی به کانسار و به دو صورت کلی روباز و زیرزمینی انجام میگیرد.

کرگیری  چیست؟

کرگیری یا همان مغزه گیری بتن، به عملی گفته می شود که یک حفره یا شکلی استوانه مانند را از بتن جدا می کند. در واقع کرگیری، یک روش برای مغزه گیری از بتن تقویت شده یا بتن معمولی به شمار می آید.

بتن یکی از مهم ترین بخش های هر پروژه ساختمانی و عمرانی است‌ که کیفیت آن تاثیر به سزایی‌ در ساختار کلی سازه خواهد داشت. به همین خاطر برای کسب نمودن اطمینان خاطر از کیفیت و مرغوبیت‌ بتن، آزمایشاتی قبل و بعد از بتن‌ ریزی انجام می شود.

زمانی کرگیری انجام می شود که بخواهند در بتن ، مسیری را برای عبور لوله ها، سیم کشی و ، در بتن ایجاد کنند. ضمن این که این کار به وسیله دریل های مخصوص انجام می شود که به آن ها دریل های مکانیکی می گویند.

انواع کمپرسور

برای گرفتن بهترین نتایج از کار دستگاه، ابتدا باید از کیفیت و کمیت خود دستگاه قبل از خرید اطمینان پیدا کنیم.  کمپرسور های با روغن را باید در هنگام کار با دستگاه، روغن‌کاری کرد. در این سیستم، روغن موجود داخل دستگاه باید به صورت دوره‌ای بررسی شوند و در صورت نیاز به تعویض، روغن دستگاه حتما تعویض شود.

پمپ‌باد روغن‌دار، وزن زیاد تری دارد چون قطعات بیشتر دارد، و در نتیجه عمر این دستگاه ها نیز طولانی‌تر می‌باشد. از نکات مهم در استفاده از این دستگاه ها، در تعویض روغن باید خیلی زیاد دقت داشته باشیم. بهتر است فقط از مکان های مورد اطمینان روغن مخصوص کمپرسور را تهیه و استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از کمپرسور، معدن، کرگیری به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

 

  • ۰۱/۰۴/۱۵
  • ARMICO SEO

معدن

کرگیری

کمپرسور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی