دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

حفاری وایرلاین یک روش خاص در فرآیند حفاری معدن است و به لوله هسته اجازه می دهد تا بدون برداشتن تمام تجهیزات موجود در چاه و قطع و وصل مجدد آن‌ ها، به راحتی هسته را از انتهای چاه جدا کند. در حفاری وایرلاین که به دریل کابلی نیز معروف هستند. میله حفاری را فقط باید زمانی از انتهای چاه خارج کرد که مته نیاز به تعویض داشته باشد. از این روش حفاری هسته می توان برای استخراج با عمق بیش از 1000 متر و قطر 76 میلی متر استفاده کرد که عموماً برای حفاری عمیق برای استخراج نمونه های جامد و برای فعالیت های اکتشاف نفت و گاز استفاده می شود.

نحوه انجام حفاری وایرلاین با دستگاه کرگیری

لازم به ذکر است قبل از کار با مته دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه نموده و به جزئیات آن توجه نمایید. رعایت مسائل ایمنی بسیار مهم است و در صورت جدی نگرفتن می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

در وهله اول، توصیه می شود پین مته را به دقت بررسی کنید و از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل کنید. بسیار مهم است که پین ​​اتصال بین مته و دستگاه به درستی در جای خود قرار داده شده باشد. همچنین بررسی کنید که بدنه فولادی مته فاقد ترک باشد. بروز ترک می تواند به شکست فاجعه بار ختم شود و خسارات اقتصادی و غیراقتصادی جبران ناپذیری به بار آورد.

در مرحله بعدی بررسی الماس ها توصیه می شود. تغییر رنگ لبه الماس های مته نشان می دهد که مته بسیار گرم کار کرده است و مواد خنک کننده به میزان لازم مته را خنک نکرده اند. گرم شدن بیش از حد مته ها می تواند منجر به از بین رفتن کشش هسته و همچنین افزایش احتمال خرابی تیغه مته شود.

مزایای استفاده از مغزه گیری به روش حفاری وایرلاین

در مطلب زیر به مزایای حفاری معادن به روش حفاری وایرلاین می پردازیم:

صرفه جویی در مدت زمان حفاری: مغزه گیری به روش حفاری وایرلاین باعث صرفه جویی در مدت زمان حفاری می شود. همچنین استفاده از بهترین مته، باعث کارآمد تر شدن و کاهش مدت زمان حفاری می شود.

صرفه جویی در هزینه: هزینه ها در این روش بسیار پایین تر از سایر روش های حفاری است.

افزایش ایمنی فرآیند حفاری معدن: در روش حفاری وایرلاین تیم اجرایی عملیات، امی توانند از روش حفاری وایرلاین استفاده کنند که ایمن تر و کم خطر تر است.

کلام آخر

اهمیت معدن بر کسی پوشیده نیست. معدن کاری و کشاورزی صنایع پایه همه کشورهاست. معدن کاری، مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف را تامین می‌کند. به عمل استخراج کانی‌های ارزشمند و دیگر مواد از زمین کانش گفته می‌شود. در این مطلب سعی کردیم به حفاری وایرلاین و اهمیت آن بپردازیم.

آرمیکو https://armico.ir/ تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات حفاری و ارائه کننده خدمات حفاری به همرا مشاوره تخصصی

  • ۰۱/۰۵/۱۲
  • ARMICO SEO

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی