دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

کمپرسور چیست؟

شاید سوالی که در ذهنتان شکل گرفته باشد این باشد کمپرسور چیست و چه کاربردی دارد؟. در جواب به این سوال باید گفت این دستگاه مکانیکی امروزه در صنایع بزرگ و کوچک کارایی فراوانی دارد. در حقیقت این دستگاه با نیروی مکش گاز را وارد خود کرده، متراکم می‌نماید و فشار گاز افزایش می‌یابد.

انواع کمپرسور

به طور کلی این محصول به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  1. کمپرسورهای دینامیک یا گریز از مرکز

  2. کمپرسورهای جابجایی مثبت

کمپرسورهای دینامیکی:

کمپرسورهای دینامیکی برای کمپرس کردن هوا از پره‌های فیزیکی برای کمپرسور استفاده می‌شود. از ویژگی‌های اصلی این نوع کمپرسورها می‌توان به مواردی از جمله: راندمان و بازدهی به نسبت بالاتری دارند، قدرت زیادی در انتقال دارند، قدرت کمتری در ایجاد فشارهای گاز بالا دارند.

انواع کمپرسورهای دینامیک:

  • کمپرسورهای جریان شعاعی

از ویژگی های کمپرسور جریان شعاعی یا گریز از مرکز جریان این می‌باشد که هوا با استفاده از پره وارد مرکز پروانه گردشی یا دواری می‌شود و به وسیله چندین مرتبه گریز از مرکز به سوی محیط پروانه دوار به بیرون پرتاب می شود. قبل از اینکه هوا یا گاز به مرکز پروانه دوار بعدی حرکت می‌کند، از یک محفظه حلزونی شکل حرکت می‌کند، که در انرژی جنبشی به فشار استاتیکی تبدیل می‌گردد.

  • کمپرسور جریان محور

همانطور که از اسمش مشخص است دارای جریان محوری است، هوا یا گاز از پره‌های ثابت و متحرک در محور گردان کمپرسور حرکت می‌کند و موجب افزایش سرعت گاز یا هوا می‌شود که کپموچپجب افزایش فشار می‌شود. برای متعادل سازی نیروی فشار از یک استوانه متعادل کننده استفاده گردیده است. این محصول را بیشتر برای میزان حجمی بالا در فشار نسبتا متوسط استفاده می‌شود.

کمپرسورهای جابجایی مثبت:

به نوعی از کپرسورها گفته می‌شود که برای فشرده سازی گاز یا هوا از یک قسمت رفت و برگشتی استفاده می‌شود. این محصول بدون توجه به فشار قسمت خروجی کار می‌کند و با حرکت حجم سیلندر کمپرسور فشرده می‌سازد. در حقیقت در فضایی مشخص حجم مشخصی از هوا را نگه داشته و با کم کردن فضا، فشار هوا را افزایش می‌دهد.

 

اطلس کوپکو

بهتر است با شرکت اطلس کوپکو آشنا باشیم. این شرکت صنعتی سوئدی که از سال 1873 تاسیس گردیده است که در حوزه صنعت، تولید کننده انواع ابزار و تجهیزات صنعتی می‌باشد. دفتر این شرکت در شهر استکهلم سوئد واقع گردیده است. این شرکت سالانه با ثبت درآمدهای بالا توانسته 68 کارخانه تولید تجهیزات صنعتی با 33000 نفر پرسنل ایجاد کند و این کارخانه‌ها در 20 کشور دنیا فعال می‌باشند.

کلام آخر

امروزه در کمپرسورهای هوا با فاکتورهای مختلفی دسته بندی انجام شده است. هر نوع کمپرسور به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و کاربرد به خصوص خود را دارد. باید بسته به نوع نیاز محصول مورد نظر خودمان را انتخاب کنیم. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و مشاوره به سایت آرمیکو مراجعه نمایید.

  • ۰۱/۰۷/۱۶
  • ARMICO SEO

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی