دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

در این کمپرسور ها، یک عضو، یک مکانیزم یا یک قطعه، با حرکت در جهت محور طولی باعث مکش و کمپرس گاز می شود. معمولا با حرکت به سمت عقب، ایجاد خلا خواهند کرد (یعنی مکش هوا ایجاد می کند) و با حرکت دستگاه سیم برش به سمت جلو، همان هوای مکش شده را کمپرس می کند و به سمت خروجی هدایت می کند. مکانیزم یاد شده را در سیلندر و پیستون ها و کمپرس های دیافراگمی مشاهده خواهید کرد.

کمپرسورهای رفت و برگشتی در کل به سه دسته تک اثره، دو اثره و دیفراگمی تقسیم می شوند. پمپ‌باد روغن‌دار، وزن زیاد تری دارد چون قطعات بیشتر دارد، و در نتیجه عمر این دستگاه ها نیز طولانی‌تر می‌باشد. از نکات مهم در استفاده از این دستگاه ها، در تعویض روغن باید خیلی زیاد دقت داشته باشیم. بهتر این است فقط از فروشگاه های مورد اعتماد و برند روغن های مخصوص کمپرسور ها را تهیه کنید.

این کمپرسور در صنایع کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و فشاری بین هشت تا دوازده بار را تولید می کند. از بخش های اصلی می توان به بلوک هواساز و مخزن ذخیره هوا اشاره کرد. از مزایا می توان به کاربرد گسترده در نوع گاز در صنایع مختلف و تنوع ظرفیت اشاره کرد؛ که در یخچال های خانگی و سرد خانه های بزرگ و مورد استفاده در سیستم های هستند.

مزایا و معایب انواع کمپرسور صنعتی

از معایب و محدودیت می توان به بازدهی پایین انرژی به دلیل مقاومت شیر ها در مکش و تخلیه و نشست بین پیستون و سیلندر ها است اشاره کرد. دومین محدودیت ابعاد بزرگ نسبت به ظرفیت به وزن است در مقایسه با سایر انواع کمپرسور ها. از محدودیت بعدی می توان به نگهداری بسیار سخت و دشوار و لرزش به دلیل یکنواخت نبودن حرکت اشاره کرد.

هنگام انتخاب و خرید کمپرسور ها باید به مواردی نظیر نوع گازی که دستگاه متراکم می کند، قابلیت حمل، نوع پمپ، کنترل ها، کیفیت هوا، منبع تغذیه و حجم مخزن اشاره کرد.

در فرایند برش ها به کمک و راهنما دستگاه سیم برش فولادی، انرژی مصرفی نسبت به سایر دستگاه سیم برش ها کم بوده و امکان استفاده در معادن های زیر زمینی در جهت استخراج سنگ ها وجود دارد. این دستگاه ها طراحی پیچیده این خواهند داشت و نگهداری از آن نیز بسیار سهل و آسان می باشد.

آیا دستگاه سیم برش معایبی دارد؟

به کمک این دستگاه سیم برش می توان سطح وسیعی از سنگ ها را تحت پوشش و برش قرار داد. به دلیل وجود قرقره هایی که مسئول هدایت کننده در دستگاه را دارند، می توان بر اساس نیاز، به طول . عرض آن ها افزوده و

امکان استفاده از این دستگاه ها را در نقاط دوردست و دور خیز میسر کرد. استفاده از دستگاه های سیم برش فولادی در سنگ مرمریت کارایی های خوبی داشته و دارد و می توان بلوک با ابعاد و اشکال مناسب و مختلف را به کمک آن ها ایجاد و تولید کرد.

محدودیت و معایب های استفاده از دستگاه سیم برش فولادی، نیاز به استفاده از پودری نظیر سیلیس به عنوان ماده ساینده می باشد که در حین برش استفاده می شود؛ همچنین مشکل هایی نظیر سرعت کم و پایین عملیات برش، پارگی و آسیب های فیزیکی سیم در طول های برش، مشکلاتی نظیر پمپاژ آب حین خنک کاری دستگاه، اشغال شدن فضا ها در منطقه عملیات ها با سیم ها، صرف زمان زیاد و هزینه زیاد برای نصب و استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط و استقرار و تجهیز نیرو کار مجرب و متخصص و استهلاک و تخریب تجهیزات باعث خواهد شد تا این روش ها امروزه کاربرد نه چندان خوبی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از کمپرسور و دستگاه سیم برش به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

  • ۰۱/۰۵/۲۳
  • ARMICO SEO

دستگاه سیم برش

کمپرسور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی