دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

استفاده از سیستم نیلینگ در پروژه های ساختمانی و حفاری به بیش از سه دهه قبل باز می گردد. پارامترها و ملاحظات اساسی پروژه مورد نظر و همچنین موقعیت یابی کامل مکان مورد نظر باید در مرحله اولیه مورد توجه قرار گیرد. طراحی اولیه سپس در مرحله دوم با استفاده از محاسبات و جداول ساده تکمیل می شود. در این مرحله، توجه به مقاومت میخ ها، سطح چسبندگی دوغاب خاک یا استحکام پیوند، طول میخ ها و نزدیکی آنها به یکدیگر بسیار مهم است. برای به دست آوردن این اطلاعات در مرحله دوم با کمک تست های استحکام نهایی و کارایی میخ (تست فداکاری/کششی) در حین اجرا، باید تست کشش میخ را در مرحله اول گودبرداری و نیلینگ انجام دهیم.

مرحله سوم و نهایی طراحی همان چیزی است که ما آن را فرآیند طراحی میخ می نامیم. در این مرحله توجه به گسیختگی داخلی برای طراحی دائمی گودال، گسیختگی خارجی برای طراحی دائمی گودال، طراحی سطح موقت و دائمی برای آن و محاسبه حداکثر نیروی کششی مهم است. از سطح

میزان تغییر شکل جابجایی عمودی و افقی در مرحله چهارم فرآیند طراحی نیلینگ تخمین زده می شود.

سایر عوامل برای طراحی و کنترل زهکشی در مرحله نهایی در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است برای اجرای سازه نگهبان با استفاده از سیستم نیلینگ به افراد متخصص با سوابق ثابت نیاز است.

در واقع روش پشت دوخت نام دیگری برای روش میخکوبی خاک است زیرا از دوخت برای اتصال نواحی فعال و مقاوم استفاده می کند.

مزایا و معایب سیستم نیلینگ

روش نیلینگ برای موارد مختلفی مانند پایداری دیواره های تونل و سازه های زیرزمینی، پایداری ترانشه های مورد استفاده برای ساخت بزرگراه ها و راه آهن ها، تثبیت و حفاظت از گودال ها در سازه ها در مناطق شهری، ساختمان های کنار گودال، زیرزمینی استفاده می شود. ایستگاه های مترو و حتی تثبیت شمع ها در کنار پل ها در زمین های سست و در حال سقوط.

علاوه بر این، محدودیت های قانونی برای طراحی و ایمن سازی چاه با استفاده از روش نیلینگ وجود دارد. طبق ماده 38 قانون مدنی، مالکیت زمین مستلزم مالکیت فضای کنار آن است تا در هر کجا که باشد، مرتفع شود. همچنین مربوط به زیرزمینی است که مالک حق مالکیت هر نوع تصرف در هوا و ارتفاع را دارد، به استثنای مواردی که قانون آن را ممنوع کرده است. بنابراین، از نظر فنی، روش نیلینگ باید با دقت بالا و در نظر گرفتن سن، نوع سازه و بارگذاری ساختمان مجاور انجام شود. همچنین مستلزم رضایت کتبی مالک یا مالکان ساختمان مجاور است که عملیات نیلینگ زیر آن انجام می شود.

  • ۰۱/۰۹/۳۰
  • ARMICO SEO

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی