دانستنی های صنعنتی

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله از مجله آرمیکو به آدرس سایت https://armico.ir/ قصد داریم راجع به خدمات حفاری و فروش دستگاه کرگیری در انواع مختلف ان صحبت کنیم و به هر کدام به تفصیل بپردازیم.

حفاری در فشار تعادل مخزن  :(ubd)نوعی عملیات حفاری است که در آن فشار هیدرواستاتیک سیال حفاری در چاه با تزریق گاز نیتروژن در فشاری کمتر از مخزن حفظ می شود. در چنین حالتی، زمانی که لایه مورد نظر حفاری می شود، سیالات مخزن (نفت و گاز) به داخل چاه سرازیر شده و فشار چاه افزایش می یابد. در نتیجه، حفاری تحت فشار تعادلی مخزن گاهی اوقات به عنوان "حفاری در حال انجام" نامیده می شود.

یکی از مهم ترین راه ها برای دستیابی به راندمان بالا در حفر چاه و فروش دستگاه کرگیری و همچنین تکمیل و تعمیر چاه های جدید و قدیمی بدون آسیب به سازند حفاری زیر تعادل می باشد. پیشرفت ابزارها و تکنولوژی در سال های اخیر، استفاده از این روش حفاری را مقرون به صرفه کرده و بسیاری از مشکلات حفاری را حل کرده است.

کاهش ضایعات حفاری و متعاقباً جلوگیری از آسیب سازند، افزایش تولید نفت و گاز و در نهایت بهینه سازی تولید از ذخایر هیدروکربنی از مزایای حفاری تحت فشار تعادلی مخزن است.

حفاری تحت فشار تعادلی مخزن با حفاری با تعادل بالا هم از نظر تجهیزات سطحی و هم از نظر نوع عملیات حفاری متفاوت است. کنترل فشار چاه در حین حفاری و جداسازی و هدایت سیالات برگشتی چهار فاز از چاه ها با استفاده از تجهیزات سطحی گسترده در یک طرف و طراحی، برنامه ریزی، ارزیابی پارامترهای مخزن و چاه در اعماق مختلف و هدایت عملیات UBD با استفاده از نرم افزارهای بسیار پیشرفته. از سوی دیگر، محاسبات مهندسی دقیق و شبیه سازها بر عهده گروه های عملیاتی UBD است.

خدمات حفاری تعادل مخزن (UBD) یکی از مهم ترین خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران است که تنها متولی خدمات UBD در کلیه میادین نفت و گاز کشور که کاندیدای این نوع عملیات حفاری هستند، می باشد.

خدمات قابل ارائه:

  •  انجام عملیات حفاری با روش فشار تعادلی مخزن (UBD) در چاه های نفت و گاز.
  • انجام عملیات حفاری با استفاده از اکسترودر دوار (RCH یا کلاه دوار (RH))
  •  انجام عملیات حفاری به روش کنترل فشار دالید (MPD) روی دوشاخه های گاز
  • انجام عملیات توپخانه ای در خطوط لوله نفت
  • انجام عملیات EPF در میادین نفتی
  • انجام عملیات حفاری لوله و فشار با استفاده از (PUSH / PULL MACHINE)

ویژگی های شاخص خدمات:

    دارای تجربه مفید و چند ساله در عملیات در کلیه میادین نفت و گاز جنوب و جنوب غرب کشور و همکاری و مشارکت در زمینه ساخت انواع تجهیزات سطحی با استفاده از توانمندی های کشور در سراسر بخش خصوصی و دانشمندان مشهور مراکز

استانداردهای ضروری:

    مجموعه استانداردهای ISO دستورالعمل کار در ارتفاع، کار با مواد شیمیایی، کار با گازهای قابل اشتعال و سمی و سایر استانداردهای حفاری.

دستاوردهای ملی و بین المللی:

UBD Equilibrium Pressure Drilling Services (UBD) با استفاده از دو مجموعه کامل تجهیزات و ماشین آلات سطحی، تجربه همکاری مشترک با شرکت های بین المللی و نزدیک به دو دهه فعالیت در ارائه خدمات مختلف.

 

  • ARMICO SEO