دانستنی های صنعنتی

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اطلس کوپکو که یک شرکت صنعتی و در کشور سوئدی است، در سال ۱۸۷۳ میلادی تأسیس شد. این شرکت، تولید و عرضه کننده انواع ابزار آلات و تجهیزات صنعتی نظیر کرگیری و حفاری چیست.

اطلس کوپکو بین‌المللی می باشد، که دفتر اصلی آن در ایالت استکهلم در کشور سوئد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۰ میلادی این شرکت بالغ بر ۶۹٬۸۸ میلیارد کرون درآمد و سود داشته است. شمار کارکنان آن، بیش از ۳۳٬۰۰۰ نفر می‌باشد. هم اکنون اطلس کوپکو مالکیت شصت و هشت کارخانه است که تولید و عرضه کننده تجهیزات صنعتی هستند، که در بیست کشور دنیا گسترده معتبر می باشد.

در سال 2014 میلادی، اطلس کوپکو صد و چهلمین سالگرد خود را جشن گرفتند.  اطلس کوپکو یک شرکتی مربوط به کشور سوئدی می باشد که در سال های 1837 میلادی تاسیس شده. بیش از 44000 نفر برای این شرکت در 100 سایت اطلس کوپکو تولیدی مختلف در 20 کشور در سرتاسر دنیا کار می کنند.

این شرکت گستره ی وسیعی از تجهیزات صنعتی را از کمپرسور های هوا و گاز، دیزل، ژنراتور، تجهیزات حفاری و معدن، ولو صنعتی و کوپلینگ و … تولید می کند. صد در صد اطلس کوپکو با بیش از صد و چهل سال سابقه معتبر، جزو با اعتماد ترین برند های کمپرسور و کرگیری می باشد.

چاه های ضربه ای چه کاربردی دارند؟

اکثر چاه‌های آب به صورت ضربه‌ای حفر می‌شوند. در این روش ها، عملیات حفر چاه ها با بلند و رها کردن و ساختن رشته‌ هایی از ابزار های حفاری صورت می‌گیرد. ضربات متوالی مته در کف چاه موجب خرد شدن آبرفت یا سنگ‌ها سست می‌شود. در این روش ها عملیات حفاری چیست مرتبا قطع و وصل می‌گردد و مواد حفر شده توسط گِل کش ها بیرون آورده ‌شوند. به دلیل سرعت کم، به کارگیری روش ضربه‌ای در حفاری سنگ‌های سخت معمول نیست.

گل کش ها لوله‌ هایی استوانه شکل هستند، که با وارد کردن آن ها به درون چاه ها دریچه باز خواهد شد و مواد حفاری شده توسط آن ها وارد خواهد شد. با بالا کشیدن گل کش، دریچه بسته شده و مواد حاصل از حفاری به سطح زمین انتقال یافته و تخلیه می‌شود. سرعت حفر ضربه ای، در آبرفت ها نسبتاً آرام، نرم و سخت نخواهد شد، و به چند متر در روز ها ولی در سنگ‌ های سخت و ضخیم به نیم متر ها در روز خواهد ‌رسید.

سرعت در حفاری به چه عواملی بستگی دارد؟

سرعت حفاری آبرفت عمیق ضربه‌ای به نوع سنگ، وزن و قطر مته‌ی حفاری، جنس و مشخصات سر مته، فاصله‌ی افتادن مته، تعداد ضربات مته در واحد زمان، فاصله‌ی زمان خارج کردن مواد های حاصل از حفاری چیست و به فاصله های زمانی لوله‌گذاری شده وابسته هستند. تجربه‌ حفاری چیست نیز در بالا بردن یا کاهش سرعت حفاری ها عامل تعیین کننده خواهی بود.

مزایای روش حفاری آبرفت عمیق ضربه‌ای: نمونه‌گیری بدون گل حفاری انجام می‌شود. با تغییر جنس های لایه‌ ها، مقطع زمین شناسی ها از چاه را می توان تهیه گردد. تغییرات سطح ایستابی قابل اندازه‌گیری است. هنگام عبور از لایه‌ های آبدار در هنگام حفر می‌توان نمونه‌گیری های مختلفی انجام داد.

معایب روش حفاری آبرفت عمیق ضربه‌ای: سرعت حفاری کم است. عمق حفاری چیست محدود است و با افزایش عمق، حفاری ها دشوار و کند تر می‌شود. در حفاری‌های عمیق، بیرون کشیدن لوله‌ها و لوله‌گذاری مشکلاتی ایجاد می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از اطلس کوپکو و حفاری چیست به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

 

  • ARMICO SEO
  • ۰
  • ۰

در این کمپرسور ها، یک عضو، یک مکانیزم یا یک قطعه، با حرکت در جهت محور طولی باعث مکش و کمپرس گاز می شود. معمولا با حرکت به سمت عقب، ایجاد خلا خواهند کرد (یعنی مکش هوا ایجاد می کند) و با حرکت دستگاه سیم برش به سمت جلو، همان هوای مکش شده را کمپرس می کند و به سمت خروجی هدایت می کند. مکانیزم یاد شده را در سیلندر و پیستون ها و کمپرس های دیافراگمی مشاهده خواهید کرد.

کمپرسورهای رفت و برگشتی در کل به سه دسته تک اثره، دو اثره و دیفراگمی تقسیم می شوند. پمپ‌باد روغن‌دار، وزن زیاد تری دارد چون قطعات بیشتر دارد، و در نتیجه عمر این دستگاه ها نیز طولانی‌تر می‌باشد. از نکات مهم در استفاده از این دستگاه ها، در تعویض روغن باید خیلی زیاد دقت داشته باشیم. بهتر این است فقط از فروشگاه های مورد اعتماد و برند روغن های مخصوص کمپرسور ها را تهیه کنید.

این کمپرسور در صنایع کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و فشاری بین هشت تا دوازده بار را تولید می کند. از بخش های اصلی می توان به بلوک هواساز و مخزن ذخیره هوا اشاره کرد. از مزایا می توان به کاربرد گسترده در نوع گاز در صنایع مختلف و تنوع ظرفیت اشاره کرد؛ که در یخچال های خانگی و سرد خانه های بزرگ و مورد استفاده در سیستم های هستند.

مزایا و معایب انواع کمپرسور صنعتی

از معایب و محدودیت می توان به بازدهی پایین انرژی به دلیل مقاومت شیر ها در مکش و تخلیه و نشست بین پیستون و سیلندر ها است اشاره کرد. دومین محدودیت ابعاد بزرگ نسبت به ظرفیت به وزن است در مقایسه با سایر انواع کمپرسور ها. از محدودیت بعدی می توان به نگهداری بسیار سخت و دشوار و لرزش به دلیل یکنواخت نبودن حرکت اشاره کرد.

هنگام انتخاب و خرید کمپرسور ها باید به مواردی نظیر نوع گازی که دستگاه متراکم می کند، قابلیت حمل، نوع پمپ، کنترل ها، کیفیت هوا، منبع تغذیه و حجم مخزن اشاره کرد.

در فرایند برش ها به کمک و راهنما دستگاه سیم برش فولادی، انرژی مصرفی نسبت به سایر دستگاه سیم برش ها کم بوده و امکان استفاده در معادن های زیر زمینی در جهت استخراج سنگ ها وجود دارد. این دستگاه ها طراحی پیچیده این خواهند داشت و نگهداری از آن نیز بسیار سهل و آسان می باشد.

آیا دستگاه سیم برش معایبی دارد؟

به کمک این دستگاه سیم برش می توان سطح وسیعی از سنگ ها را تحت پوشش و برش قرار داد. به دلیل وجود قرقره هایی که مسئول هدایت کننده در دستگاه را دارند، می توان بر اساس نیاز، به طول . عرض آن ها افزوده و

امکان استفاده از این دستگاه ها را در نقاط دوردست و دور خیز میسر کرد. استفاده از دستگاه های سیم برش فولادی در سنگ مرمریت کارایی های خوبی داشته و دارد و می توان بلوک با ابعاد و اشکال مناسب و مختلف را به کمک آن ها ایجاد و تولید کرد.

محدودیت و معایب های استفاده از دستگاه سیم برش فولادی، نیاز به استفاده از پودری نظیر سیلیس به عنوان ماده ساینده می باشد که در حین برش استفاده می شود؛ همچنین مشکل هایی نظیر سرعت کم و پایین عملیات برش، پارگی و آسیب های فیزیکی سیم در طول های برش، مشکلاتی نظیر پمپاژ آب حین خنک کاری دستگاه، اشغال شدن فضا ها در منطقه عملیات ها با سیم ها، صرف زمان زیاد و هزینه زیاد برای نصب و استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط و استقرار و تجهیز نیرو کار مجرب و متخصص و استهلاک و تخریب تجهیزات باعث خواهد شد تا این روش ها امروزه کاربرد نه چندان خوبی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از کمپرسور و دستگاه سیم برش به وب سایت آرمیکو https://armico.ir/ مراجعه کنید.

  • ARMICO SEO
  • ۰
  • ۰

حفاری وایرلاین یک روش خاص در فرآیند حفاری معدن است و به لوله هسته اجازه می دهد تا بدون برداشتن تمام تجهیزات موجود در چاه و قطع و وصل مجدد آن‌ ها، به راحتی هسته را از انتهای چاه جدا کند. در حفاری وایرلاین که به دریل کابلی نیز معروف هستند. میله حفاری را فقط باید زمانی از انتهای چاه خارج کرد که مته نیاز به تعویض داشته باشد. از این روش حفاری هسته می توان برای استخراج با عمق بیش از 1000 متر و قطر 76 میلی متر استفاده کرد که عموماً برای حفاری عمیق برای استخراج نمونه های جامد و برای فعالیت های اکتشاف نفت و گاز استفاده می شود.

نحوه انجام حفاری وایرلاین با دستگاه کرگیری

لازم به ذکر است قبل از کار با مته دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه نموده و به جزئیات آن توجه نمایید. رعایت مسائل ایمنی بسیار مهم است و در صورت جدی نگرفتن می تواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

در وهله اول، توصیه می شود پین مته را به دقت بررسی کنید و از اتصال صحیح آن اطمینان حاصل کنید. بسیار مهم است که پین ​​اتصال بین مته و دستگاه به درستی در جای خود قرار داده شده باشد. همچنین بررسی کنید که بدنه فولادی مته فاقد ترک باشد. بروز ترک می تواند به شکست فاجعه بار ختم شود و خسارات اقتصادی و غیراقتصادی جبران ناپذیری به بار آورد.

در مرحله بعدی بررسی الماس ها توصیه می شود. تغییر رنگ لبه الماس های مته نشان می دهد که مته بسیار گرم کار کرده است و مواد خنک کننده به میزان لازم مته را خنک نکرده اند. گرم شدن بیش از حد مته ها می تواند منجر به از بین رفتن کشش هسته و همچنین افزایش احتمال خرابی تیغه مته شود.

مزایای استفاده از مغزه گیری به روش حفاری وایرلاین

در مطلب زیر به مزایای حفاری معادن به روش حفاری وایرلاین می پردازیم:

صرفه جویی در مدت زمان حفاری: مغزه گیری به روش حفاری وایرلاین باعث صرفه جویی در مدت زمان حفاری می شود. همچنین استفاده از بهترین مته، باعث کارآمد تر شدن و کاهش مدت زمان حفاری می شود.

صرفه جویی در هزینه: هزینه ها در این روش بسیار پایین تر از سایر روش های حفاری است.

افزایش ایمنی فرآیند حفاری معدن: در روش حفاری وایرلاین تیم اجرایی عملیات، امی توانند از روش حفاری وایرلاین استفاده کنند که ایمن تر و کم خطر تر است.

کلام آخر

اهمیت معدن بر کسی پوشیده نیست. معدن کاری و کشاورزی صنایع پایه همه کشورهاست. معدن کاری، مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف را تامین می‌کند. به عمل استخراج کانی‌های ارزشمند و دیگر مواد از زمین کانش گفته می‌شود. در این مطلب سعی کردیم به حفاری وایرلاین و اهمیت آن بپردازیم.

آرمیکو https://armico.ir/ تولید کننده ماشین آلات و تجهیزات حفاری و ارائه کننده خدمات حفاری به همرا مشاوره تخصصی

  • ARMICO SEO
  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم در مورد مفهوم معدن چیست صحبت کنیم. معدن یا کانسار مواد معدنی یا به طور ساده معدن مکانی است که در آن انواع فلزات و سنگ های با ارزش اقتصادی جمع آوری می‌شود. استخراج معادن عبارت است از استخراج مواد معدنی با ارزش یا مواد دیگر از زمین، معمولاً از معادن.

تاریخچه معدن چیست

سابقه کشف معادن و ذوب مواد معدنی و استخراج فلزات از آنها به دوران باستان باز می‌گردد. در رابطه با مس، برخی از باستان شناسان معتقدند که مس اولین بار در ایران شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. نمونه‌های معدنی یافت شده در تل ابلیس کرمان حدود چندین هزار سال قدمت دارند.

قدیمی‌ترین منطقه‌ای که آثار ذوب مس در آن یافت شد سیلک کاشان است. کشور ما ایران به دلیل داشتن پوسته ناهمگون و تأثیر رویدادهای مختلف زمین شناسی در شکل گیری آن از نظر مواد معدنی غنی است زیرا تقریباً تمام مواد معدنی جهان را در اختیار دارد.

مواد استخراج شده از معدن چیست

مواد استخراج شده از این معادن شامل فلزات اساسی، فلزات گرانبها، آهن، اورانیوم، زغال سنگ، الماس، آهک، نمک، پتاسیم و سایر مواد مشابه است. هر ماده ای که نتوان آن را از طریق کشاورزی به دست آورد یا در آزمایشگاه یا کارخانه سنتز کرد، معمولاً از طریق معدن به دست می‌آید.

زغال سنگ: معادن زغال سنگ شمال ایران از آذربایجان تا خراسان ادامه دارد. بهترین نوع زغال سنگ در منطقه البرز از معادن زیرآب استخراج می‌شود که برای آهن و فولاد به اصفهان حمل می شود و بقیه در کارخانه‌های نساجی مازندران (قائم شهر و بهشهر) و یا در صنایع واحد اطراف تهران و کرج استفاده می‌شود.

آهن: سنگ آهن در بسیاری از نقاط کشور از جمله بافق، سمنان، شمس آباد (اراک)، زنجان و محلات یافت و استخراج شده‌است. سنگ آهن در ایران عمدتاً مانیت، هماتیت یا سیلت استون با مقداری ترکیبات گوگردی است و درجه خلوص بالایی دارد (60%). ذخایر بالقوه سنگ آهن ایران 1.7 میلیارد تن

 فلزات گرانبها: بر اساس اکتشافات مناطق، آثاری از طلا کشف شده است که مقدار آن قابل توجه است. معدن دیگری بین دیلیجان و میم پیدا شده است که به دلیل کیفیت پایین استخراج سودی ندارد. همچنین در چند نقطه اصفهان از جمله معدن طلای موته کشف شده است. هیچ مدرکی دال بر استخراج نقره در ایران وجود ندارد، اما از آنجایی که این فلز اغلب همراه با سرب، نیکل و مس یافت می‌شود، احتمال وجود آن در کانال‌های بیرجند و بلوچستان وجود دارد.

دستگاه کرگیری چیست؟

دستگاه کرگیری برای نمونه برداری از لایه‌های زیرزمینی زمین (خاک و توده سنگ) برای شناسایی، تایید و تجزیه و تحلیل سنگ و خاک استفاده می‌شود. این نمونه‌ها به دو صورت پودر و میله‌ای موجود هستند. مته‌ای که نمونه برداری میله‌ای را انجام می‌دهد به دو صورت نمونه برداری متریک و نمونه برداری سیم کار می‌کند. برای شناسایی دقیق‌تر لایه ها، نمونه‌های به دست آمده در آزمایشگاه آنالیز می‌شوند.

کلام آخر

گروه صنعتی و معدنی آرمیکو  https://armico.ir/ در سه زمینه، تولید ماشین آلات حفاری، تولید تجهیزات حفاری و ارائه خدمات حفاری فعالیت می نماید. این مجموعه با نزدیک به 20 سال سابقه در زمینه ساخت و تولید انواع ماشین آلات حفاری و تجهیزات مورد مصرف آن، یکی از فعال ترین تولید کنندگان در صنعت خود به شمار میرود. در کنار بخش تولید، این مجموعه توانسته است امور دستگاه کرگیری را در برنامه کاری خود قرار داده و به موفقیت هایی نیز در این زمینه دست یابد. در این مطلب سعی کردیم درباره معدن چیست و دستگاه کرگیری صحبت کنیم.

 

  • ARMICO SEO