دانستنی های صنعنتی

  • ۰
  • ۰

به زبان ساده کمپرسور یکی از دستگاه های مکانیکی است که در انواع صنایع های کوچک و بزرگ نقش بسزایی را ایفا می کند. در اصل کار کمپرسور، تولید نیرو مکش لازم برای مکیدن گاز از اواپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور است که در آن گاز به مایع تبدیل می‌شود.

این ماشین پر ارزش  در زمینه های مختلفی از صنعت همچون پزشکی، لوازم خانگی و غیره کاربرد دارد. به عبارتی دیگر کمپرسور برای فشرده کردن گاز یا مایعات انجام می‌شود. همان طور که اشاره شد عملکرد کمپرسور به این صورت می باشد که با صرف انرژی مکانیکی فراوانی، گاز را با سرعت به درون خود مکیده و سپس آن را فشرده می سازد.

در اثر این عمل، دمای گازی که فشرده می‌شود، افزایش پیدا می کند. به طور معمول گاز پر فشار خروجی از کمپرسور ها را از یک سیستم خنک کننده عبور می دهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی باز گردد.

خدمات حفاری چیست؟

خدمات حفاری با اهداف متعددی در مناطق با پتانسیل بالا جهت بهره برداری انجام می‌شود. خدمات حفاری، شامل مراحل حفره چاه و دستیابی به یک هدف مشخص بوده که بدون شک این امر بسیار حساس و تخصصی می باشد که نیاز به یک برنامه ریزی هدفمند دارد.

در صورت عدم بهره برداری از یک برنامه راهبردی و دقیق، روند عملیات حفاری کاملا دشوار، طاقت فرسا و زمان بر خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه به فکر آغاز عملیات حفاری باشید، بهره برداری از یک برنامه جامع و به کارگیری دستگاه و تجهیزات به روز و پیشرفته توصیه می شود.

هم اکنون شاید برای شما سوال پیش آید که انواع خدمات حفاری کدام است؟ در حقیقت خدمات حفاری و استخراج معدن، شامل طیف گسترده ای از خدمات سرویس هایی است که در راستای رفع نیاز یک پروژه عملیات حفاری از مرحله شروع تا مرحله پایانی صورت می گیرد. برای تنظیم برنامه حفاری توجه داشتن به موارد زیر خالی از لطف نیست :

·       طراحی و ساخت پیش زمینه عملیات حفاری

·       سنجش و تجزیه و تحلیل مواد معدنی

·       ساخت و آماده سازی تجهیزات و دستگاه های حفاری

·       خدمات مدیریت پروژه

·       برآورد کردن هزینه ها

·       حفاری و استخراج نمونه کار

·       تامین نیرو انسانی

اگر به موارد فوق هنگام تنظیم برنامه حفاری دقت لازم را داشته باشید، بدون شک می توانید عملیات حفاری را بدون مشکل به سرانجام برسانید.

اجزای کمپرسور کدام است؟

کمپرسورها اجزا و لوازم یدکی متعددی دارند و هر یک وظیفه ای مهمی را در کل فرایند متراکم سازی گاز بر عهده دارند. به عنوان مثال سیلندر یا هواساز که مهمترین عضو این مجموعه است در واقع وظیفه عمل اصلی فشرده سازی را بر عهده دارند. یکی دیگر از اجزا مهم کمپرسورها الکتروموتور یا به عبارتی دیگری دینام است. در اصل کار دینام تامین انرژی اولیه لازم برای کار دستگاه کمپرسور می باشد. همان طور که در ابتدا اشاره شد این انرژی از نوع حرکتی یا مکانیکی بدوه و کیفیت دینام بر کار دستگاه تاثیر زیادی خواهد داشت.

سخن آخر

شرکت آرمان مهارت یکتا (آرمیکو) https://armico.ir / به سه دهه فعالیت خود در زمینه تولید و طراحی ماشین آلات و تجهیزات حفاری و همچنین مشاوره و انجام خدمات حفاری ، افتخار همکاری با بیش از 100 شرکت در حوزه های مختلف را در سراسر کشور داشته است. 

  • ۰۱/۰۳/۲۹
  • ARMICO SEO

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی