دانستنی های صنعنتی

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به زبان ساده کمپرسور یکی از دستگاه های مکانیکی است که در انواع صنایع های کوچک و بزرگ نقش بسزایی را ایفا می کند. در اصل کار کمپرسور، تولید نیرو مکش لازم برای مکیدن گاز از اواپراتور، متراکم کردن گاز و سپس فرستادن آن به کندانسور است که در آن گاز به مایع تبدیل می‌شود.

این ماشین پر ارزش  در زمینه های مختلفی از صنعت همچون پزشکی، لوازم خانگی و غیره کاربرد دارد. به عبارتی دیگر کمپرسور برای فشرده کردن گاز یا مایعات انجام می‌شود. همان طور که اشاره شد عملکرد کمپرسور به این صورت می باشد که با صرف انرژی مکانیکی فراوانی، گاز را با سرعت به درون خود مکیده و سپس آن را فشرده می سازد.

در اثر این عمل، دمای گازی که فشرده می‌شود، افزایش پیدا می کند. به طور معمول گاز پر فشار خروجی از کمپرسور ها را از یک سیستم خنک کننده عبور می دهند تا دمای گاز دوباره به حد معمولی باز گردد.

خدمات حفاری چیست؟

خدمات حفاری با اهداف متعددی در مناطق با پتانسیل بالا جهت بهره برداری انجام می‌شود. خدمات حفاری، شامل مراحل حفره چاه و دستیابی به یک هدف مشخص بوده که بدون شک این امر بسیار حساس و تخصصی می باشد که نیاز به یک برنامه ریزی هدفمند دارد.

در صورت عدم بهره برداری از یک برنامه راهبردی و دقیق، روند عملیات حفاری کاملا دشوار، طاقت فرسا و زمان بر خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه به فکر آغاز عملیات حفاری باشید، بهره برداری از یک برنامه جامع و به کارگیری دستگاه و تجهیزات به روز و پیشرفته توصیه می شود.